אני שווה! אני 10-למה זה חשוב? ואיך עושים זאת?

מהן 10 התכונות והיכולות הבולטות בך?

האם את/ה שווה?

כן, אני 10!  את 10!  אתה 10 !

אנחנו מדהימים ושלמים עם מה שאנחנו,

טובים עם התכונות שיש בנו,

ויש בנו הרבה יותר מ 10 תכונות חזקות.

 

הערכה עצמית, זו תשתית הכרחית לבניה ועשיה.

לא, לא ממקום של להתפאר, אלא ממקום של מודעות,

ויכולת להשתמש בתכונות החזקות שלך,

לטובת השגת המטרות ומשאלות הלב שלך.

כלי פשוט להעלאה של היותך שווה.

מודעות עצמית היא היבט מכריע בהתפתחות אישית ומקצועית. הבנת החוזקות והחולשות שלנו יכולה לעזור לנו לזהות תחומים לשיפור ולנצל את היכולות הייחודיות שלנו. נשאל את עצמנו:
מהן 10 התכונות והיכולות הבולטות בנו?

ע"י זיהוי תכונות אלו, אתה יכול לקבל הבנה טובה יותר של עצמך ולמנף את החוזקות שלך כדי להשיג את המטרות שלך

הערכה עצמית היא היבט מכריע של הרווחה הנפשית והרגשית שלנו. זו הדרך בה אנו מרגישים לגבי עצמנו ויכולותינו. כאשר יש לנו הערכה עצמית גבוהה, אנו מרגישים בטוחים, מסוגלים וראויים. עם זאת, כאשר ההערכה העצמית שלנו נמוכה, אנו עלולים להרגיש חסרי ביטחון, לא מספקים ולא ראויים. הנה לכם כמה נקודות העוסקות בחשיבות ההערכה העצמית ונוסף על כך מספר טיפים כיצד לשפר אותה.

1. הערכה עצמית משפיעה על בריאות הנפש שלנו
להערכה עצמית נמוכה יכולה להיות השפעות שליליות על הבריאות הנפשית שלנו. זה יכול להוביל לתחושות של דיכאון, חרדה וערך עצמי נמוך. תתפלאו לשמוע שהערכה עצמית גבוהה יכולה לשפר את בריאותנו הנפשית ולעזור לנו להרגיש בטוחים וגמישים יותר.

2. הערכה עצמית משפיעה על מערכות היחסים שלנו. כאשר יש לנו הערכה עצמית נמוכה, אנו עלולים להיאבק ליצור קשרים משמעותיים עם אחרים ואף עלולים לחבל במערכות היחסים שלנו. מצד שני, כאשר יש לנו הערכה עצמית גבוהה, יש לנו סיכוי גבוה יותר ליצור קשרים בריאים ולתקשר בצורה יעילה עם אחרים.

3. הערכה עצמית משפיעה על הצלחתנו בחיים. כאשר יש לנו הערכה עצמית גבוהה, יש לנו סיכוי גבוה יותר לקחת סיכונים, לרדוף אחר המטרות שלנו ולהגיע להצלחה. מצד שני, כאשר יש לנו הערכה עצמית נמוכה, אנו עלולים לפקפק ביכולות שלנו ולהימנע מלקיחת סיכונים, שיכולים לעכב אותנו מלהגשים את מלוא הפוטנציאל שלנו.

יש כל כך הרבה דרכים לשפר את ההערכה העצמית שלנו. אמנם זה דורש זמן ומאמץ, אבל זה שווה את זה בטווח הארוך. בין הטיפים נכללים תרגול, טיפול עצמי, הצבת יעדים ריאליים, התמקדות בנקודות החוזק שלנו, להקיף את עצמנו באנשים חיוביים ואתגר דיבור עצמי שלילי. זהו רק קמצוץ קטן מכל הדרכים שניתן לשפר את ההערכה העצמית שלנו.

  • תרגלו טיפול עצמי- טיפול עצמי חיוני לשיפור ההערכה העצמית. אנחנו צריכים לדאוג לבריאות הגופנית שלנו, על ידי אכילה טובה, פעילות גופנית ושינה מספקת. בנוסף לכך, אנחנו צריכים לדאוג לבריאות הנפשית שלנו על ידי תרגול מיינדפולנס, מדיטציה או טכניקות הרפיה אחרות.
  • הגדר יעדים ריאליים- יכולה לעזור לנו להרגיש הישגית יותר ולשפר את ההערכה העצמית שלך. חלקו יעדים גדולים יותר לצעדים קטנים יותר ובר-השגה, וחגוג את ההתקדמות שלכם לאורך הדרך.
  • התמקדו בנקודות החוזק שלכם- יכול לעזור לך להרגיש בטוחים ומסוגלים יותר. ערכו רשימה של נקודות החוזק וההישגים שלכם והזכירו לעצמכם אותם כשאתם מרגישים מדוכדך.
  • הקיפו את עצמך באנשים חיוביים- יכול לעזור להגביר את ההערכה העצמית שלנו. הקדישו זמן עם אנשים שתומכים ומעודדים אתכם, והימנעו מאלה שמפילים אתכם.
  • דיבור עצמי שלילי- יכול להזיק להערכה העצמית שלך. נשאל את עצמנו בכל מחשבה שלילית שתהיה לנו, האם היא נכונה וניתן הוכחות להיפך. נחליף דיבור עצמי שלילי בהצהרות חיוביות.
  • נסו דברים חדשים- ניסיון של דברים חדשים יכול לעזור לנו לבנות ביטחון ולשפר את ההערכה העצמית שלנו. נסו תחביב חדש, מיומנות חדשה, או נסו משהו שמפחיד אותך. תחושת ההישג הנובעת מלנסות משהו חדש יכולה להיות דחיפה עוצמתית להערכה העצמית.
 

זכרו, הערכה עצמית היא היבט מכריע ברווחתנו הנפשית והרגשית. זה משפיע על הבריאות הנפשית, מערכות היחסים וההצלחה שלנו בחיים. על ידי נקיטת צעדים לשיפור ההערכה העצמית שלנו, אנו יכולים להרגיש בטוחים יותר, מסוגלים וגמישים יותר, ולהשיג את המטרות שלנו בקלות רבה יותר.

 

יכול לעניין אותך גם:

יועץ ארגוני

יועץ ארגוני מקצועי ואפקטיבי, המלווה לניהול נכון יותר, לעבודת צוות טובה, למוטיבציה גבוהה של מנהלים ועובדים, לארגון מסודר, בעל הרגלים ותשתיות – מניבים לארגון תוצאות לאורך שנים.

קרא עוד »

אימון מנהלים

אימון מנהלים מוכח מחקרית כמקפיץ חברות, באמצעות שיטת מותאמת וייחודית היוצרת במגוון דרכים הדרכה ופתרונות שיוצרים הצלחות, לאורך שנים!

קרא עוד »

מאמן עסקי

מאמן עסקי מקצועי בעל ניסיון של כ-20 שנה, להקפצת עסקים וחברות, באמצעות שיטת עבודה ייחודית, מקנה לארגון מצפן, הדרכה ופתרונות להשגת תוצאות.

קרא עוד »

ייעוץ כלכלי לעסקים

ייעוץ כלכלי לעסקים באמצעות יועצים מנוסים ומקצועיים, לשיפור הרוויחיות והתוצאות כך שיהיה לך יותר כסף עבורך. באמצעות שיטה ממוקדת ומצליחה לאלפי לקוחות!

קרא עוד »
דילוג לתוכן