בניית תוכנית עסקית

למה בעצם חשוב להתפנות לבניית תוכנית עסקית..?

כשאנחנו עובדים בלי כיוון, בלי מיקוד

אנחנו פשוט עובדים פול גז בניוטרל ומפסידים המון זמן וכסף!

זו טעות גדולה כי התנהלות כזו לא מאפשרת לעסק לגדול,
ולא משנה אם מדובר בהקמת עסק חדש, בעסק/חברה פעילה, לא משנה גודל העסק…

חייבים להסתכל על התמונה הרחבה, להכניס בה את כל השיקולים,
בין אם כספיים, שיווקיים, תפעולים ועוד..
אחרת מפספסים המו כסף, זמן ואנרגיה
ומרוויחים בעיקר תסכול וכישלונות וחבל.
ולמרות ההשקעה הגדולה והמאמץ,
במקום להתקדם בעלי עסקים מדשדשים

ואף הולכים אחורה בהכנסות ורווחים. 

לא חבל?!

תכנית עסקית טובה ממקדת אותנו, עושה סדר ומביאה לתוצאות בעסק.  

התוכנית העסקית היא הבסיס לכל פעילות עסקית
ומהווה כלי תכנוני המלווה את בעל העסק לאורך כל הדרך.

חשוב שכל פעילות עסקית תתחיל בבניית תוכנית עסקית אשר מתכננת את פעילותו העסקית,

בין אם להקים עסק, להיכנס לפרויקט, להכניס שותף, להכניס משקיע לעסק, לקבל הלוואה מהבנק או מכל גורם אחר.

התוכנית העסקית מלמדת את הקורא על העסק, על המדיניות העסקית 

ובעיקר על הערכת העתיד- הצפי למחזור כספי ולרווחים על פני זמן.

למה יש צורך בתוכנית עסקית?

כשאנחנו רוצים לנסוע ליעד כלשהו, אנחנו נכנסים לרכב, רושמים את היעד בוויז,
מקבלים מסלולים אפשריים, בוחרים את המסלול המתאים לנו, ונוסעים בביטחון על היעד.

כך גם בעסק, בין אם חדש או פעיל,
חשוב לבחור את המטרות העסקיות הנכונות לעסק שלנו בתוך אלפי מטרות אפשריות,
ויש גם מגוון דרכים כדי להגיע למטרות.

הכרחי לקרוא את המפה הכללית בה אנו נמצאים,
כדי להבין היכן אנו יכולים להצליח, עלינו להבין את השוק שבו אנו נמצאים.

למשל:

  • מה הפוטנציאל צמיחה
  • מה המגמות
  • מה ההשפעה של המצב בארץ או בעולם
  • מה הסכנות או האיומים

בתוכנית עסקית כל אלו יבואו לידי ביטוי וחשיבה.

מהי תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית היא מפת דרכים להשגת התוצאות העסקיות הרצויות תוך תיאור הפעילות בכל תחומי העסק.

בתוכנית עסקית אנחנו מכינים את המטרה ואת הדרך לשם בכמה דגשים:

  • מכינים את כל מערך השיווק- החל מהמוצרים שיביאו אותנו לרווח, את תשתיות השיווק, את משפכי השיווק, את התוכנית השיווקית.
  • מבחינת פיננסית- נבנה תקציב שמתרגם את כל הפעילות לכסף, מה ההכנסות הצפויות, כמה נשקיע, מה ההוצאות ומה צפי רווח,יציאה ומה צפי תזרים המזומנים.
  • נתאר את כל הצד התפעולי וכח האדם
  • ועוד.

בעצם חשבנו על הכל מלמעלה, יצרנו מודל עסקי, תכננו ותפרנו את כל החיבורים בין חלקי העסק השונים עד רמת הכספים.
אחרי בניית תוכנית עסקית, אפשר לצאת לפועל ולייצר את התוצאות הרצויות לנו.

זה עושה שקט, מיקוד וחוסך תקלות והוצאות מיותרות, חוסך בזבוז של זמן, בזבוז של אנרגיה ובזבוז של כסף מיותר. כי "סוף הצלחה במחשבה תילה" (לילך זיו)

מהם היתרונות של בניית תוכנית עסקית, עבור בעל העסק?

בדיקת היתכנות של הפעילות העסקית

האם רווחי? האם כדאי או לא כדאי? 

GO / NO GO – לפני שיוצאים להשקיע כספים וזמן …

-יוצרים תוכנית פעולה אופרטיבית-

מורידה את החזון והופכת אותו לתהליך עבודה ברור ומובנה, לצרכי העסק.

-משמשת כ"מצפן" לתהליך הניהול השוטף

התוכנית העסקית היא כלי שוטף ביומיום שמהווה "בוס" ו"מצפן" לדרך הנכונה להצלחה שלך.

היא עוזרת לניהול השוטף של העסק, גורמת לבעל החברה 

להיות לא רק בכיבוי שריפות, אלא בבנית תהליכים, ראייה לטווח ארוך ועוד.

לאורך כל הדרך, שואלים שאלות אל מול התכנון ההתחלתי אשר מפורט בתוכנית העסקית

לדוגמה:

  • האם אני משווק בכל דרכי השיווק שתכננתי? אם לא מדוע?
  • האם אני באמת מתחרה באופן שקבעתי?
  • האם הכנסותיי עולות בהדרגה על פי המתוכנן
  • האם הגיע הזמן לפרוץ קדימה?
  • האם אני מעל נקודת האיזון החודשית?

מה עוד מרוויחים בבניית תוכנית עיסקית? 

  • באמצעות בניית תוכנית עסקית מגדילים את הרווח בעסק בקלות וללא מאמץ, כי מתכננים ומוצאים את הדרך הנכונה והקצרה ביותר.
  • הופכים רעיונות במקום כישלון חרוץ לסיפור הצלחה
  • מגשימים יעדים ומטרות עסקיות צעד אחר צעד
  • חוסכים בזמן, אנרגיה והוצאות על ידי התכנון העסקי מדוייק
  • נהנים מיותר זמן פנוי  לדברים חשובים באמת…
  • מגדילים הכנסות בעסק גם בתקופות חלשות.
  • יש לך דרך ברורה איך להרוויח השנה
  • סוף סוף מחזירים את השליטה לעצמך

איך כתובה תוכנית עסקית?

את התוכנית כותבים בהתאם למי שאליו היא מיועדת,
מהסיבה הזו ניתן לראות תוכניות עסקיות שונות אשר כתובות באופנים שונים.

כשאנו כותבים את התוכנית לעצמנו,
היא יכולה להיות תמציתית יותר,
כי אנו מבינים הרבה הנחות בסיס ואין צורך לפרטם.
בכתיבת תוכנית עסקית שוטפת לשנה הבאה, לעיתים אפשר להסתפק בכתיבת תכנית עסקית מינימלית שכוללת מטרות, תוכנית פעולה, תוכנית שיווק, תפעול, רווח והפסד צפוי..

לעומת זאת, כאשר התוכנית נכתבת לגורם חיצוני,
כדי לגייס הון, משקיעים או לקבל הלוואה בנקאית, אני ממליצה לך לייצר תכנית עסקית רחבה יותר.

יש צורך במיומנות רבה יותר,
דיוק בפרטים וכתיבה באופן מובנה מפורט ומסודר. כדי להעביר את המסר היטב, ולשווק את הרעיון והרווחים הגלומים בתוכנית העסקית שלנו.

מה כוללת תוכנית עסקית?

הנה תבנית לתוכנית עסקית שתעשה לך סדר:

הנה כל הסעיפים שמרכיבים את התוכנית העיסקית:

בכל תוכנית עסקית המרכיבים והמבנה שונים מעט, אני מפרטת כאן בהרחבה את הסעיפים הכלולים בתוכנית עסקית, בתוכנית שלך תציין את הסעיפים הרלבנטיים בהתאם לגורם עבורו נכתבת התוכנית.

חלק 1 – פרק מילולי

♦ תמצית המנהלים– כרטיס הביקור של התוכנית העסקית. תמצית של כל הסעיפים בחלק 1.מהות העסק, סכום הגיוס, פרוט התגמול למשקיע, יצירת רושם שזו הזדמנות פז עבורו.

♦ חזון העסק – תאור העסק ,פרופיל חברה- מוצג רק במידה והעסק קיים, וכעת משדרג את עצמו. כולל תחומי פעילות, מבנה הבעלות של החברה, מצב פיננסי בשנים אחרונות, מבנה פעילות ותפעול עד כה.

♦ תאור בעל העסק –  מיהו, מה הרקע שלו, השכלתו, ניסיון קודם. בשותפות יש לתאר גם את מבנה השותפות.

♦ תאור המוצר\המיזם\השרות הייחודיות שלו, היתרונות והחסרונות, תאור טכני של המוצר, תכונות עיקריות, תחומי פעילות, עלות, השוואה למתחרים.

♦ ספקים הספקים שעליהם מסתמך העסק , רמת הקשר והתלות, הסדרי עבודה, אופן השרות, תנאי אשראי.

♦ מתחרים מתחרים ישירים ועקיפים. אפיון שלהם, SWOT, מי הם, יתרונותיהם וחסרונותיהם לעומת העסק, דרכי ההתמודדות של העסק.

♦ לקוחות מהם קהלי המטרה, הרקע שלהם, מעמד סוציו אקונומי, עיסוקם, השכלתם, שפות.

 

♦ מטרות העסק לאן רוצים להגיע ומה מתכוונים לבצע.

♦ לו"ז ואבני דרך מצוינים על ציר זמן הפעולות והתוצאות.

♦ השוק ניתן לתאר בכמויות או ב-% מהשוק או בכסף. יש לתאר את השינוי החזוי על פני השנים.

♦ תוכנית השיווק– בוחנים את התפיסה השיווקית וערוצי השיווק העדיפים. מבנה מערך השיווק, אסטרטגיה שיווקית, צינורות השיווק, טקטיקות שיווקיות. תמהיל השיווק, מדיניות מחירים, מדיניות הפצה, מדיניות קד"מ, תוכנית המכירות-כמויות, מחירים, אמצעים ותקציבי שיווק- לפרוספקטים, כנסים, פרסום.

♦ המישור הארגוני בחינת משאבי כח האדם הנדרשים להפעלת העסק ואת המבנה הארגוני של העסק, אנשי מפתח, תפקידם, רמת מקצועיותם וכישוריהם.

♦ המישור התפעולי איך נפעיל בצורה יעילה את משאבי העסק. מערך הייצור, מערך השירות

♦ תוכנית המו"פ- מחקר ופיתוח מהם נושאי הפיתוח העיקריים, שלבי הפיתוח, הערכת הסיכון, האמצעים הנדרשים לפיתוח.

חלק 2- החלק הפיננסי – תרגום החלום למספרים

♣ תזרים מזומנים משקף את מצב הקופה או החשבון בבנק.

 

♣ רווח והפסד צפוי בחינת ההכנסות וההוצאות הקבועות והמשתנות הצפויות בעסק.

 

♣ חישוב נקודת איזון חודשית הנקודה שבה ההכנסות מכסות את הוצאות העסק. ונקודות איזון להחזר ההשקעה.

♣ פרוט ההשקעה הנדרשת כוללת את ההשקעה הכספית הנדרשת עד לפתיחת העסק. כל ההוצאות המתבצעות באופן חד פעמי לקראת הפתיחה: כמרכיבי דמי שכירות מראש, שיפוץ, רכישת ציוד, מתן ערבויות בנקאיות, רכישת מלאי ראשוני, ייעוץ וליווי מקצועי. ועלויות שנצטרך לממן בחודשים הראשונים בהם ההכנסה חלקית.

 

מקורות המימון להשקעה

♣ סיכום במלל, המשקף את רמת הסיכון ואת סיכויי ההצלחה של העסק.

מה החשיבות של בניית תוכנית בהתאמה אישית?

כל עסק הוא ייחודי במגוון אספקטים: ייחודי במוצרים שלו, בשוק ובנישה שהוא נמצא ופועל, בבעל העסק א המנכ"ל, ייחודי במבנה הארגוני ובתרבות הארגונית שלו.

גם אם המטרות זהות במספר ארגונים, הדרך היא שונה וספציפית בהתאמה אישית לכל ארגון, התוכנית העסקית דורשת חשיבה מקדימה, סיעור מוחות יצירתי וחדשני, פתרונות ייחודיים התאימים למבנה האנושי ומבנה הארגון והשוק בו הוא פועל.

לכן בבניית תוכנית עסקית, חשוב לפנות לכך זמן, ולעשות זאת. החשיבה המקדימה לתוכנית עסקית, הא קריטית לתוצאות העסקיות שהארגון ישיג בעתיד. זה חייב להיות ספציפי ומותאם ליכולות, למשאבים ולאנשים בארגון.

מה צריך לבניית תוכנית עסקית?

  1. החלטה- קודם כל החלטה.

לא להאמין לכמה עסקים וחברות בישראל, אין תוכנית עסקית, הם רצים בשוטף,
מקסימום חושבים בראש על כיוונים, מתקנים תוך כדי תנועה, אבל לא יושבים, חושבים וכותבים.
וזו אחת הסיבות לסגירתם של עסקים רבים כל שנה.

  1. זמן- לקבוע זמן ביומן ולפנות זמן לבניית תוכנית עסקית עם האנשים הרלבנטיים

אם זה עסק של אדם אחד, לקבוע זמן עם עצמך, אם זו חברה עם הנהלה, לתאם זמן עם הגורמים הרלוונטיים, לתת יעד של זמן לתהליך ולסיום בניית התוכנית העסקית.

תוכנית עסקית לא חייבת לקחת המון זמן, אבל היא צריכה את המקום והזמן לכך.

  1. לעשות!
    אפשר להיעזר בקורס דיגיטלי, שלב אחר שלב, יעזור לך לעשות בקלות.
    http://lp.m-ziv.co.il/business_plan_tripwire

 

  1. בקרות- במהלך התקופה, להשוות בין התוכנית למה שנעשה, לעדכן בהתאמה לניסיון בפועל את העשייה והתוכנית.

 

מדוע מומלץ לבנות תוכנית עסקית עם מומחה?

תוכנית עסקית, היא שלב הכרחי בהקמת עסק חדש או עסק פעיל, תוכנית עסקית מהווה מרכיב קריטי בתוצאות העסקיות הסופיות.

אתם, בתוך השגרה העסקית, ההרגלים, התקיעויות המחשבתיות יכולים לייצר תוכניות עד רמה מסוימת, מומחה מגדיל עבורכם את טווח היצירתיות, הפתרונות המגוונים, נקודות מבט חדשות לטובת הגעה ליעדים שלכם בצורות יעילות וחדשות.

מומחה עם ניסיון, חוסך לכם טעויות ומקצר זמני הגעה ליעדים, עוזר הן בצד הרגשי של בניית התוכנית העסקית, התמודדות עם הקושי, התנגדויות, תסכול, חששות, ממקד את החולשות ומעצים חוזקות של הארגון והאנשים בו.

עוזר בצד הענייני של מרכיבי התוכנית העסקית, עשה כבר המון תוכניות ויש לו ניסיון רב בעסקים וחברות ויודע למקד את התהליכים הנכונים, בניית התקציבים והגעה לרווחיות הרצויה בזמן קצר יותר ובדרכים חדשות ויעילות יותר.

יש המון שינויים והמון שאלות חשובות שיש לתת להם מענה מדויק, עסק עם תוכנית עסקית מעשית בהתאמה אליכם ולתקופה, מעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם.

איך אני יכולה לעזור לך לייצר תוכנית מנצחת?

אם זה נראה לך מסובך כל הסיפור הזה, ואין לך מספיק זמן ומשאבים להשקיע, במיוחד לאנשים עסוקים כמוך, יש לך 2 אפשרויות להצליח:

1

להגיע לפגישה, בה אתן את כל הכלים, יחד עם הניסיון העשיר שלי ,
משנת 2004, בעסקים ובבניית תוכניות עסקיות.
ונייצר בפשטות את התוכנית העסקית שלך,
ואת הרווחים שלך. 

2

להתחיל מיידית בקורס דיגיטלי: .
"תוכנית עסקית מנצחת בקלי קלות"
בעלות סימלית בו תקבלו את כל הכלים לבניית תוכנית עסקית שתקפיץ לכם את הרווח בשנה החדשה,
תקשיבו להדרכה ולהסברים כאילו שאתם נמצאים מולי בפגישה.

תוכלו להקשיב בכל מקום ובכל זמן שמתאים לכם ולבנות בקלות ובמהירות את התכנית של העסק שלכם ולהגיע ליעדים שהצבתם לכם ובסופו של דבר 
תראו יותר כסף בבנק!!!

מתנה עבורך!

כדי לתת לך אפשרות ליצור איתי מהר ובקלות תוכנית עסקית מנצחת,

מפת דרכים אישית לשגשוג והצלחה,

מבלי להוציא אלפי שקלים על "מומחים למניהם" יצרתי הדרכה דיגיטלית חד-פעמית

שתקפיץ לך רווחים.

זו הזדמנות שלך לקבל את כל הידע הזה במחיר מצחיק של 97 ש"ח במקום 697 ש"ח

מה יקרה אם לא תכינו תוכנית עסקית מנצחת ?

⇐ העסק ימשיך לדשדש

⇐ מה שהיה זה מה שיהיה-ללא קפיצה ומינוף שרצית

⇐ תמשיכו לעבוד פול גז בניוטרל

⇐ לא תצליחו להגשים חזון ויעדים עסקיים שלכם

⇐ הרווח וכמות ה"כסף בכיס" לא יגדלו

יש לך אפשרות להיכנס ולהציץ פנימה, ולהחליט ואם רכשת..

יש אחריות מלאה וכל כספך יוחזר.

 

דילוג לתוכן